Rozpoczynając działalność w internecie, początkujący przedsiębiorca powinien liczyć się z wieloma zagrożeniami. Przed utworzeniem własnej domeny oraz wypuszczeniem oferty przede wszystkim musi odpowiedzieć sobie na kluczowe pytanie o to, czy jego usługi w ogóle będą atrakcyjne dla potencjalnych klientów, a on sam zdoła utrzymać wysoki poziom wyświetleń, pozwalający osiągnąć zakładany zysk. Choć utworzenie sklepu online lub aplikacji może być ryzykowne (nawet przy szczegółowym researchu rynku może okazać się, że koncepcja prowadzonej działalności nie sprawdzi się i sklep zacznie, szczególnie w początkowej fazie, generować straty), z pewnością nie warto się od razu poddawać.
Częstym problemem początkujących przedsiębiorców rozpoczynających swoją przygodę ze sprzedażą określonego sortu produktów w sieci jest to, że skupiają się tylko na pewnej sferze, ignorując lub marginalizując inne. Wynika to często z niewiedzy lub nieświadomości. Dla wielu sprzedawców najistotniejszą kwestią, na której się skupiają, jest udostępniany asortyment. Inwestują więc w niezbędne, ich zdaniem, sposoby promocji, wygląd strony oraz stosują inne, przydatne według nich rozwiązania. Nie zawsze jednak takie działanie daje oczekiwane rezultaty.
Rynek odbiorców usług świadczonych w internecie rządzi się specyficznymi prawami, nie zawsze poddaje się też zasadom logiki. Bardzo duży wpływ na to, jak klient postrzega dostępny w sieci asortyment, jest przemijająca i pojawiająca się moda czy okresowe zapotrzebowanie na dany rodzaj produktu. Wiele wartościowych odpowiedzi, w jaki sposób kupujący odbiera daną domenę oraz oferowane tam towary, dają testy użyteczności i UX. Można je zlecić, korzystając z propozycji przedstawionej na stronie internetowej webmetric.com. To realna wiedza, na której można oprzeć daleko idące wnioski pozwalające uprawnić wygląd portalu sprzedażowego lub skupić się na sprzedaży konkretnego rodzaju asortymentu.
Zlecenie wykonania takich testów można złożyć online. To wygodna i szybka metoda, doceniana przez wielu sprzedawców w sieci. Usługa nie jest bezpłatna, jednak warto podjąć taką inwestycję, gdyż daje ona realne korzyści w krótkim czasie, co pozwala zredukować w przyszłości takie koszty, jak te związane z przebranżowieniem, czy też całkowitą likwidacją prowadzonego interesu.
Firmy według kategorii
Usługi remontowo-budowlane
Usługi z zakresu mediów i badania rynku
Rejestr usług i urządzeń elektronicznych i AGD
Zakupy, kultura i rozrywka - baza punktów
Katalog produktów i usług dla każdego
Meble i ozdoby do Twojego wnętrza
Transport dla Ciebie i firmy
Rejestr sklepów z odzieżą i obuwiem
Atrakcje turystyczne i noclegi
Finanse i ubezpieczenia - wykaz
Hodowla i rolnictwo
Imprezy, śluby, okazje - baza produktów i usług
Opieka i zabawa - wykaz produktów dla dzieci
Rejestr usług dla zdrowia i urody
Baza kursów i szkoleń
Baza organizacji i stowarzyszeń